Compania care administrează rețeaua de socializare Twitter a anunțat că va elimina conținutul publicitar distribuit de conturile canalului de televiziune Russia Today (RT) și ale agenției de presă Sputnik, în contextul ingerinţelor ruse în campania electorală din SUA, informează agenția Tass.
„Twitter a luat decizia de a elimina publicitatea de la toate conturile Russia Today (RT) și Sputnik, începând imediat”, se arată într-un comunicat al companiei care administrează rețeaua de socializare.
Compania explică faptul că decizia a fost luată „pe baza evaluării retrospective despre alegerile americane din 2016 și a concluziilor serviciile de informații americane” că „atât Russia Today cât și Sputnik au încercat să se amestece în alegeri în favoarea Guvernului rus”.
RT și Sputnik pot rămâne „utilizatori pe platforma” Twitter, în conformitate cu regulile rețelei sociale, a precizat compania Twitter.
Ministerul de Externe de la Moscova a reacționat prompt, catalogând această măsură drept „un gest agresiv”, adăugând că este „rezultatul presiunii unei părți a establishementului american și a serviciilor de informații”.
În luna septembrie Twitter a prezentat investigatorilor din Congresul SUA date privind reclame ale Russia Today, grup media suspectat că ar fi dezinformat în timpul campaniei electorale din anul 2016.
Twitter a comunicat că Russia Today a cheltuit cel puţin 274.000 de dolari pentru 1.823 de mesaje publicitare sau promoţionale care „în mod categoric ori potenţial au vizat piaţa americană”.
În luna ianuarie, într-un raport al serviciilor de informaţii americane, RT era catalogată drept „principala organizaţie de propagandă internaţională a Kremlinului”.
Organizaţia RT, anterior cunoscută drept Russia Today, a negat vehement acuzaţiile privind folosirea de reclame pe Twitter cu scopul influenţării alegerilor din SUA.