Facebook va opera modificări în modul de funcționare al fluxului de știri, conținutul media, de afaceri și cel publicitar urmând să fie „umbrit” de subiecte care au potențialul de a stârni discuții între utilizatorii platformei online, potrivit bbc.com.

Potrivit specialiștilor în social media, modificările anunțate de Mark Zuckerberg, cofondatorul și șeful platformei online, pe pagina sa de Facebook, sunt „semnificative”.

Astfel, conținuturile publicate de companiile care activează în domeniile media, de afaceri și publicitate își vor pierde din popularitate, sunt de părere reprezentanții Facebook.

Modificările algoritmului care stabileşte prioritatea mesajelor afişate utilizatorilor Facebook vor intra în vigoare în săptămânile următoare.

„Am primit mesaje de la comunitatea noastră, potrivit cărora acele conținuturi publice din domeniile de afaceri, publicitate și media le aglomerează momentele personale, care îi ajută să se conecteze mai mult unii cu ceilalți”, a scris Zuckerberg pe pagina lui, adăugând că el și echipa sa simt că au responsabilitatea de a se asigura că Facebook nu afectează starea de bine a utilizatorilor rețelei.

Din acest motiv, vor fi promovate mai mult conținuturile publice care încurajează interacțiunile sociale, de exemplu, subiectele legate de sport, programe TV și fluxurile video live.

Zuckerberg este de părere că timpul petrecut de utilizatori pe Facebook va crește semnificativ, ca durată și calitativ.

Într-un mesaj publicat anterior pe pagina sa, Zuckerberg vorbea despre dorința de a „repara” Facebook în 2018, explicând că dorește să se asigure că utilizatorii sunt protejați de abuzuri și că timpul petrecut de aceștia pe rețeaua de socializare este unul de calitate.

De asemenea, el a vorbit despre manipularea opiniei publice practicată pe Facebook de anumite guverne, inclusiv cel din Rusia.

Într-o anumită măsură, Facebook va reveni la origini prin aceste modificări, rețeaua online având ca scop inițial interacțiunea socială.

Unii specialiști sunt de părere că schimbările ar putea duce la scăderea timpului petrecut de utilizatori pe platforma Facebook.

Nu în ultimul rând, specialiștii vorbesc despre faptul că Facebook va înregistra pierderi financiare, a căror valoare nu este deocamdată cunoscută.