Automobile Dacia a lansat în premieră mondială marți, la Salonul Auto de la Frankfurt, noul model Duster, dotat cu o gamă extinsă de echipamente care pun accent pe confortul șoferului și al pasagerilor, dar și cu un design exterior dinamizat.

„Noul Duster păstrează atuurile care au contribuit la succesul primei generații: un spațiu interior generos, capacități remarcabile în off-road și un preț fără egal”, se arată în dosarul de presă prezentat de Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt.

Pe scurt, potrivit Dacia, noul Duster are „un design exterior 100% nou, modern și robust, un interior cu design inedit, confortabil, ergonomic și utilizând materiale de calitate, echipamente noi care facilitează utilizarea în viața de zi cu zi” și „conferă un confort îmbunătățit și un plus în materie de plăcere la volan, dar și o experiență off-road îmbunătățită și capacități de trecere în teren accidentat la același nivel cu generația precedentă”.

Utilizarea în off-road este facilitată de introducerea unor echipamente noi, precum sistemul „multiview camera”. Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți: senzor de depășire în unghiul mort, airbag-uri cortină, sistem de climatizare automată, card de acces mâini libere și sistem de activare automată a farurilor.

„Datorită liniilor înălțate și aspectului mai lat al vehiculului, Noul Duster pare mai impozant iar caracterul său de SUV și mai afirmat”, a declarat Laurens van den Acker, director de design industrial Groupe Renault.

Partea frontală a noului Duster se remarcă prin: un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lățimea percepută a mașinii; o nouă identitate luminoasă care integrează lumini de zi cu LED repartizate în trei segmente; o capotă a motorului redesenată care conferă o impresie de robustețe; un scut frontal mărit, cu aspect cromat, rezistent la zgârieturi și care îşi păstrează aspectul de origine în timp.

În profil, noul Duster prezintă: flancuri înălțate, care accentuează impresia de robustețe; un parbriz poziționat cu 100 mm. mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior; bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului; jante din aliaj de 17 inch și pasaje ale roților puternic evazate; ornamente de culoare neagră dispuse în partea din spate a aripilor laterale frontale.

Partea din spate se remarcă prin: bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate; blocuri optice dispuse în extremități; semnătura luminoasă Dacia cu 4 carouri roșii, adaptată noului model; scutul de protecție spate de dimensiuni sporite, de culoare crom.

„La interior, Noul Duster a fost complet redesenat. El este acum mai confortabil și mai practic, propunând comenzi mai accesibile, echipamente noi și mai multe spații de depozitare. Calitatea materialelor și finisările mai precise demonstrează faptul că Dacia a trecut la o nouă etapă cu Noul Duster”, a spus David Durand, director de design Dacia.

Dacia mai precizează că noul Duster acordă prioritate pentru confortul interior. „Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit la interior. O atenție deosebită a fost acordată acusticii, iar insonorizarea habitaclului a permis reducerea semnificativă a nivelului sonor”. În plus, „noua planșă de bord, mai verticală, pare orientată spre șofer datorită formei sale, granulația mai fină a materialului din care este alcătuită planșa de bord, îmbinările mai precise și culoarea mată a plasticului conferă interiorului un aspect valorizant, iar fațada centrală a planșei de bord include un ecran MediaNav Evolution poziționat mai sus, accesibil și ușor lizibil”. Totodată, butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului. Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc prin forma lor rotundă de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planșei de bord.

Volanul este reglabil în înălțime (40 mm) și în adâncime (50 mm), permițând astfel șoferului să își ajusteze cea mai bună poziție de condus. Disponibil pe toate modelele gamei Dacia, acest volan cu patru brațe integrează în centru comanda claxonului. Nivelele superioare de echipare beneficiază de un volan îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent și în același timp mai moale și mai plăcut la atingere.

Consola centrală adăpostește noi spații de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obținerea

unui spațiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserții din crom satinat. Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste și cotiere din material plăcut la atingere.

Volumul spațiilor de depozitare de la interior sporește cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,7 l. Noul Duster dispune de un portbagaj cu un volum echivalent cu cel al predecesorului său: 445 dm3 în versiunea 4X2 și 376 dm3 în versiunea 4X4.

„Cu Noul Duster, am dorit să propunem echipamente noi în materie de confort și de siguranță, inedite până acum în gama Dacia. Pentru a putea propune aceste echipamente la cel mai bun preț, am revizuit în profunzime unele tehnologii concentrându-ne pe aspectele esențiale ale prestațiilor respective. Sistemul multiview camera este foarte simplu și se dovedește foarte util atât în offroad, cât și în circulația urbană.

Funcționarea cardului mâini libere a fost simplificată. Noul Duster oferă mai mult confort, un plus de siguranță și un nivel de finisare superior la un preț la fel de accesibil”, a menționat Vincent Fournier, director de program Duster.

Noul Duster beneficiază de un sistem de climatizare automată. Datorită celor cinci aeratoare (trei centrale și două laterale), repartizarea aerului rece sau cald este optimă în interiorul vehiculului. Sistemul a fost îmbunătățit în mod special pentru țările calde.

Modelul propune de acum cardul mâini libere, tehnologie utilizată de mai mulți ani în cadrul Grupului Renault. Ușor de utilizat, sistemul declanșează automat deschiderea tuturor portierelor la apropierea șoferului și încuierea acestora (însoțită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Nu mai este necesară nici utilizarea cheii pentru pornirea mașinii, acest lucru realizându-se cu ajutorul butonului start/stop.

Noul Duster dispune de un avertizor de depășire în unghiul mort. Cei 4 senzori cu ultrasunete amplasați în colțurile mașinii detectează prezența vehiculelor (motociclete sau camioane) situate în spate sau în lateral. Pericolul este semnalat printr-un martor luminos situat în oglinda retrovizoare laterală.

Noul Duster oferă un plus de siguranță datorită structurii ranforsate, noilor armături ale scaunelor, airbag-urilor cortină și sistemului de aprindere automată a farurilor.

„Noua direcție asistată electric ușurează manevrele atât în oraș cât și în parcurs off-road. La drum întins, aceasta îi asigură noului Duster un comportament dinamic și o plăcere de a conduce la cel mai înalt nivel”, se mai arată în dosarul de presă.

De asemenea, noul Duster prezintă capacități offroad la cel mai bun nivel din segment și se dovedește și mai agreabil în utilizare. „Deși vizual afișează o alură mai impozantă, noul Duster nu se îndepărtează de dimensiunile predecesorului său: 4,3 m lungime și 1,8 m lățime; o gardă la sol de 210 mm; un unghi de atac apropiat de 30° și un unghi de degajare de 33° care îi conferă capacități reale în offroad”.

Noul Duster dispune de noi sisteme de asistență pentru un plus de confort și siguranță. Modelul este echipat cu un sistem multiview camera, alcătuit din 4 camere de filmat (1 frontală, 2 laterale și 1 în spatele vehiculului). Datorită acestuia, șoferul poate observa ce se află în jurul mașinii sale și poate realiza manevrele în off-road în deplină siguranță. Acest echipament se dovedește la fel de practic în utilizarea cotidiană în timpul manevrelor de parcare. Sistemul se declanșează automat la cuplarea treptei de marșarier.

Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat.

Pentru adepții traseelor offroad, ecranul de informații 4×4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.

„Proiectarea primului Duster a fost la momentul respectiv un pariu îndrăzneț. Nu era deloc simplu să concepi un SUV la un preț atât de accesibil. Atunci când ne gândim la drumul parcurs în acești 7 ani și la capitalul de simpatie de care Duster se bucură în rândul clienților, nu putem să nu fim impresionați. Acesta este motivul pentru care m-am decis să mă alătur din nou aventurii Duster. Noua provocare a fost de această dată să păstrăm atuurile care au reprezentat forța primei generații Duster și să propunem evoluții așteptate de clienții noștri”, a menționat Erdenechuluun Tungaa – Designer exterior.

„Model de vocație internațională, Duster s-a impus ca un bestseller al Grupului Renault în întreaga lume. În gama Dacia, Duster lasă o amprentă puternică pe piața modelelor SUV. În decurs de șapte ani, modelul a cucerit o clientelă numeroasă, în căutarea unui vehicul polivalent, fiabil și abordabil. Conceput pentru a aborda orice tip de traseu, pe șosea sau în offroad, Duster s-a ilustrat prin fiabilitatea sa.

Capacitățile sale în teren dificil și manevrabilitatea sa au fost puse din plin la încercare în competiții renumite: Trofeul Andros (Franța), Raliul Gazelelor (Maroc), Cursa de la Pikes Peak International Hill Climb (Statele Unite)”, se mai arată în dosarul de presă.

Lansat mai întâi sub marca Dacia, Duster este vândut începând din 2011 și sub marca Renault în America Latină (Brazilia, Argentina, Mexic, Chile și Columbia), precum și în Rusia și în India. Duster a fost vândut până acum în peste două milioane de exemplare în peste o sută de țări sub cele două mărci.

În primul semestru din 2017, Dacia a afișat un nou record de vânzări cu peste 332.800 de unități vândute în lume, în creştere cu aproape 12%. În Europa, cota sa de piață crește cu 0,1 puncte (până la 2,6%), în regiunea Eurasia cu 0,2 puncte (până la 3,2%) și cu 7 puncte în Maghreb (până la 23,5%). Din cele 44 de țări unde este comercializată marca Dacia, 22 au stabilit în primul semestru recorduri în materie de cotă de piață sau de vânzări.

În Europa, Dacia a înregistrat un nou record atât în volume (245.453 de unități, + 9,3%) cât și în cotă de piață (2,6%, +0,2 pp). Dacia Sandero este mașina cea mai vândută către clienții particulari (la sfârșitul lunii iulie 2017). Dacia Duster se situează pe locul al treilea în rândul modelelor SUV cele mai vândute către clienții persoane fizice.

În Franța, Dacia stabilește un nou record de vânzări semestriale cu 65.165 de unităţi, în creştere cu 3,7%. Sandero este lider pe piața modelelor vândute către clienși particulari.

În alte ţări din Europa, Dacia înregistrează vânzări în creştere cu 11,5% (până la 180.288 de unităţi). În Germania, vânzările cresc cu 26,2% (până la 32.506 unităţi). În Italia, Dacia a vândut 35.378 de unități, în creştere cu 15,7%. Vânzările cresc și în Marea Britanie (+7%) și Polonia (20,1%).

În România, Dacia a vândut în primul semestru 19.696 de unități, în creștere cu 25,8%.

În Maroc, Dacia a vândut 24.410 unități, în creștere cu 10,8%.

În Algeria, vânzările Dacia au crescut cu 118,5%, până la 12.729 de unități, în ciuda scăderii generale a pieței auto cu 22,7%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.