Facebook a anunţat că a semnat un acord de licențiere cu Universal Music Group, primul de acest tip cu o mare companie de producție muzicală, reţeaua de socializare urmând să ofere celor aproximativ 2 miliarde de utilizatori ai săi conţinut muzical interactiv personalizat, informează AFP.

Facebook vrea să îşi dezvolte astfel funcţii muzicale, un domeniu în care nu excelează aşa cum o fac alţi giganţi online precum Apple, Google şi Amazon.

Aceasta este cea mai recentă tranzacţie de succes a Universal – o companie care stă în spatele succesului unor staruri precum The Beatles, Elton John şi Lady Gaga – în domeniul vânzărilor digitale de muzică.

Acordul de licenţă prevede înregistrări muzicale şi videoclipuri care vor fi distribuite atât pe Facebook, cât şi pe Instagram şi Oculus, alte două platforme deţinute de compania lui Mark Zuckerberg.

Facebook anunţă că utilizatorii vor avea în cele din urmă acces la o mare bibliotecă muzicală a Universal, putând să încarce legal muzică sau să o distribuie pe Messenger.

Cele două companii au transmis joi, într-un comunicat comun, că vor să dezvolte funcţii personalizate pentru a genera noi produse muzicale adaptate consumatorilor de social media.

Pe Facebook se poate posta conţinut muzical şi în prezent, dar utilizatorii vor putea astfel să încarce propriile videoclipuri sau link-uri spre alte site-uri precum YouTube şi Spotify.

Cele două companii nu au oferit detalii despre valoarea tranzacţiei, care este considerată de un oficial al Universal “un nou model dinamic” pentru relaţia dintre industria muzicală şi platformele de socializare.

Anunţul vine la două zile după ce Universal a încheiat o înţelegere similară cu YouTube, platformă deținută de Google, care vrea să lanseze, potrivit unor surse din industrie, un serviciu de streaming similar Spotify și Apple Music.

VIATenews
SURSĂMediafax
SHARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.