Membrii Guvernului au adoptat, miercuri, o ordonanță care prevede o serie de măsuri de protecție ale turiștilor și impune agențiilor de turism să ia măsuri suplimentare de garantare a serviciilor pe care le oferă.

”Agențiile de turism care își desfășoară activitățile pe teritoriul național, care comercializează către consumatori persoane fizice pachete de servicii turistice sau componente ale acestora, au obligația să asigure furnizarea serviciilor turistice sau rambursarea tuturor plăților efectuate de către sau pe seama turiștilor, în măsura în care respectivele servicii contractate nu sunt furnizate ca urmare a faptului că agenția de turism se află în dificultate financiară, definită potrivit legii. În cazul în care, în contractul privind comercializarea pachetului de servicii turistice este inclus transportul de pasageri, agenția de turism asigură și garanții pentru repatrierea turiștilor”, informează Guvernul.

Sistemele de garantare sunt reprezentate de scrisori de garanție bancară, polițe de asigurare sau alte instrumente de garantare legal constituite. Suma asigurată și modalitatea de organizare și funcționare a sistemelor de garantare se stabilesc prin ordin comun emis de Ministerul Turismului și Autoritatea de Supraveghere Financiară.

”În prezent, legislația obligă agențiile de turism touroperatoare să încheie asigurări în caz de insolvență pentru o sumă asigurată de cel mult 50.000 de dolari, respectiv pentru 10.000 de dolari pentru agențiile de turism de tip detailiste. Prin Ordonanța adoptată astăzi de Guvernul României se actualizează măsurile contravenționale aplicate în cazul încălcării legii de către agențiile de turism. Astfel, se majorează cuantumul amenzii de la 5 până la 10 puncte-amendă (un punct amendă reprezintă contravaloarea unui salariu brut pe țară garantat în plată), față de nivelul actual cuprins între 400 și 1.000 de lei”, precizează sursa citată.

Actul normativ transpune în legislația națională cerințele Comisiei Europene și are ca scop creşterea disciplinei financiare în raporturile contractuale dintre agențiile de turism partenere, cât și în raporturile dintre agențiile de truism și consumatorii finali/turiști.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.