Ministrul Dezvoltării Ion Ștefan a afirmat, pentru MEDIAFAX, că Guvernul a alocat banii necesari pentru executarea lucrărilor la autostrăzi. El răspunde acuzelor PSD privind tăierea fondurilor, susținând că „pe hârtie e frumos să aloci miliarde”, iar în final lucrarea să nu fie terminată.

„Dacă vorbim despre execuția bugetară pe anul 2019 și-o comparăm cu începutul anului 2020, într-adevăr, putem să vorbim despre lucruri incorecte, ca să zic așa, comparăm lucruri total diferite. Deci, Guvernul Ludovic Orban continuă toate lucrările și vom fi pregătiți să achităm absolut toate lucrările executate. Degeaba alocăm noi sume miliarde, dacă ele nu sunt folosite. Așa, pe hârtie, este foarte frumos să anunți că aloci, și-n final, îi cheltui și finalizezi cu o lucrare neexecutată. Noi vom finaliza lucrările așa cum au fost contrctate”, a declarat Ion Ștefan, pentru MEDIAFAX.

Ministrul Dezvoltării susține că PSD ar trebui să compare „mere cu mere”, respectiv sumele acordate la începutul anului 2019 cu sumele acordate la începutul lui 2020 pentru execuția lucrărilor.

„PSD-ul a rămas în aceeași minciună concepută de patru ani. Eu pot să vă spun că am auzit aceeași minciună și despre fondurile alocate Ministerului Lucrărilor Publice. Este foarte important să comparăm mere cu mere, adică să vorbim despre suma alocată la începutul anului 2019 cu suma alocată pentru începutul anului 2020 și atunci o să vedem care e realitatea”, a motivat Ion Ștefan.

Deputatul liberal Dan Vîlceanu a afirmat că în timpul guvernării, social-democrații alocau sume pe care știau că nu le pot cheltui și direcționau banii rămași către alte domenii, cum ar fi „pensiile speciale”.

„Ei au alocat în fiecare an sume pe care la finalul anului nu le cheltuiau și după aceea ne trezeam cu ele la rectificări, pe la pensii speciale sau mai știu eu pe unde, pentru că, de fapt, știau din start că nu pot cheltui banii respectivi. Anul ăsta, noi nu am mai alocat sume pentru a le lua și a le duce în altă parte la rectificări. Am alocat cât se poate cheltui și cât se poate lucra într-un an pe un anumit obiectiv”, a precizat liberalul, pentru MEDIAFAX.

Dan Vîlceanu a motivat că pentru autostrada Târgu Mureș-Iași, PSD nici nu realizase studii de fezabilitate pe toate tronsoanele, iar PNL a alocat fonduri doar pentru obiectivele care aveau licitații și documente.

„De exemplu, pe autostrada Târgu Mureș-Iași, nici măcar nu erau făcute studiile de fezabilitate pe toate tronsoanele, și atunci, n-avea rost să aloci sume pentru lucrări, câtă vreme tu nu puteai să le începi că nu aveai studii de fezabilitate. Și am alocat, anul ăsta, sumele necesare pentru studiile de fezabilitate, să putem începe lucrările, dar nu mai mult decât era necesar pe fiecare lucrare în parte. Noi continuăm lucrările începute, și ca drept dovadă, că zilele trecute s-a mai inaugurat un tronson pe Deva-Lugoj, deci cum terminăm lucrările, cum dăm în folosință autostrăzile astea. Deci am alocat pentru fiecare obiectiv exact cât poți cheltui într-un an și doar pentru obiectivele care aveau licitații, contract, toate documentele necesare”, a argumentat el.

Și deputatul PNL Marilen Pirtea a susținut că liberalii vor realiza mai mult decât social-democrații, cu mai puțini bani și a întrebat câți kilometri de autostradă a construit PSD în cei trei ani de guvernare, cu „mega buget”.

„Din trei ani de zile de guvernare și câți bani au alocat ei, au făcut, câți kilometri de autostradă s-au materializat? Aici nu e vorba de sau de a tăia buget sau de a pune bani, ci pur și simplu de a se face ceva. Și cu bani mai puțini, noi putem să facem mai mult decât au făcut ei cu mega bugete pe hârtie. Sunt sigur că o să facem mai mulți”, a subliniat Pirtea, pentru MEDIAFAX.

Marilen Pirtea consideră că obiectivele mai mici, precum podul de la Brăila, nu reprezintă priorități.

„Și podul de la Brăila era ce? Era o sinecură plătită pentru anumiți parlamentari de acolo, ca să fie susținuți. Cât interes național era pentru un pod de la Brăila? Trebuie făcut, normal, dar mă refer la prioritate și necesitate. Da, bucăți de autostradă necesare. Eu cred că ne concentrăm acum pe importantele zone de autostrăzi, de a termina Sibiu-Nădlac, în final să legăm, să avem ieșire din țară, Sibiu-Pitești, din nou, e foarte importantă, după care, deja va fi o autostradă care leagă Constanța de vestul țării, ceea ce degajă extraordinar traficul”, a spus acesta.

El a contrazis ideea PSD că PNL „pune lacăte pe șantiere la autostrăzi”.

„Nu o să punem lacăte niciodată, prioritatea noastră e, într-adevăr, să facem drumuri, dar unele care într-adevăr, impactează populația într-o măsură mult mai mare, nu chestii locale, izolate, care să satisfacă niște necesități locale. Repet, importante și ele, dar încercăm să prioritizăm”, a conchis deputatul.

Miercuri, PSD a acuzat liberalii că au tăiat masiv fondurile lucrărilor începute de social-democrați pentru autostrăzi. PSD precizează că Guvernul Orban a alocat doar 20% din suma alocată în 2019 pentru Podul de la Brăila peste Dunăre și doar 25% pentru Centura Bacăului și au solicitat PNL să nu blocheze șantierele de pe autostrăzi.

VIAtenews
SURSĂmediafax
SHARE

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.