Proteinele și carbohidrații nu ar trebui să lipsească din masa de minineață, explică nutriționiștii, în cadrul evenimentului “Be Fit” organizat de csid.ro, pentru că aceste suplimente nutritive ne ajută să trecem mai ușor peste celelalte mese, fără să exagerăm.

“Nu există un model anume de mic dejun. Ai nevoie de energie rapidă dimineața pe care o poți obține din carbohidrați, care, în principiu, înseamnă cereale, pâine, biscuiți, lactate, fructe sau o combinație din toate acestea. Poți să își faci un sandviș cu gem și bei un pahar cu lapte, iar acesta este un mic dejun ok, nu este greu și este rapid de preparat”, a declarat, pentru MEDIAFAX, dr. Damian Șerban, nutriționist.

Specialiștii recomandă și proteinele dimineața, deoarece, împreună cu carbohidrații, reprezintă “cheia” pentru un start bun în ziua respectivă.

“De asemenea, aportul de proteine la micul dejun este important pentru că are rolul de a tempera pofta de mâncare pe întreaga zi și poți trece mai ușor peste mesele următoare fără să exagerezi. E bine să alegem dimineața o sursă de carbohidrați și una de proteină. Oul cu pâine sau brânză cu o legumă pot fi un mic dejun absolut ok, dar cel mai important este să mănânci ce îți place, să îți faci propria alimentație dimineața, ceea ce poți să mănânci”, a agăugat Damian Șerban.

Snacks-urile sunt cea mai mare amenințare pentru organism, dimineața pentru că sărim de micul dejun, din lipsă de timp, cel mai adesea, și suntem tentați să consumăm alimente nocive.

“Cu cât amânăm micul dejun, cu atât suntem mai tentați să mergem către anumite snacks-uri, care credem noi că ne ameliorează starea de foame și acelea fac foarte mult rău. Trebuie să înțelegem că și micul dejun este o masă, care ne acoperă o parte din lucrurile importante, proteine, carbohidrați. Timpul este scuza tuturor atunci când vine vorba despre micul dejun. Eu cred că dacă ne trezim cu 5-10 minute mai devreme pentru a avea timp să mâncăm dimineața, avantajele ar fi mult mai mari. Dacă ne infometăm și ajungem la momentul acela când chiar ne este foame, nu mai ținem cont și mâncăm mult fără să mai ținem seama”, a explicatdirectorul HerbaLife România, Romee Căzănescu.

Specialiștii spun că lipsa micului dejun la copii atrage consecințe mult mai grave decât la adulți deoarece cei mici au nevoie de mai multă energie, raportată la volumul lor.

“Pentru copii este și mai important să mănânce dimineața pentru că ei au un consum de energie și mai mare raportat la volumul lor decât un adult, plus că, creierul lor este mult mai solicitat, absorb informații, este în dezvoltare. La copii, consecințele lipsei micului dejun sunt mult mai grave, vorbim despre obezitate sau scăderea performanțelor cognitive. Acest obicei se deprinde dacă vede în casă că părintele mănâncă micul dejun”, a precizat nutriționistul Damian Șerban

“Be Fit” este un eveniment organizat de csid.ro, care se află la a III-a ediție și la care sute de participanți pot primi sfaturi despre adoptarea unui stil de viață sănătos, de la cei mai buni nutriționiști.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.