Dr. Ing. Ovidiu Sorin Cupsa

Director General Centrul Roman pentru Pregatirea si Perfectionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV

 

Pe nave,in porturi sau în diverse şantiere navale, se află si multi navigatori români. Acestia , companiile de navigație, agenţiile de crewing acreditate sunt într-o situație inedita datorita crizei globale provocată de Covid-19. Siguranța pe mare în scopul protejării membrilor echipajului, a pasagerilor, a mediului marin și a regiunilor de coastă constituie un element esențial al politicii privind transportul maritim.

Au fost luate si in acest sector masuri speciale de protectie si monitorizare insa datorita  deciziilor multor țări de interzicere a circulației (rutier, aerian etc) precum și masuri speciale la intrarea- iesirea prin punctele de trecere in prezent s-au suspendat schimburile de echipaj din cauza imposibilității efectuării lor, în actualul context. Multi nu pot parasii navele, unii sunt în depășiri de contracte și fiind o situație de urgență trebuiesc identificate si aplicate soluții de rezolvare. O altă problemă este aceea legată de datele de valabilitate ale certificatelor de competență și a actelor de identitate a navigatorilor care expira sau chiar au expirat. Sunt marinari la navă care au plecat cu certificate cu o anumita validitate și pentru că s-au sistat schimburile, vor ajunge în situația expirării certificatelor la navă. Atunci, la un control pot fi găsiți neconformi și debarcați.

Operatorii au nevoie de personal pe navele aflate in diverse situatii: in mars, santiere navale sau sub operatiuni portuare.

In scopul deblocarii si rezolvarii situatiei  Domnul Ovidiu Cupșa, a trimis secretarului general al IMO o scrisoare cu scopul de a rezolva pozitiv problemele pe care le confrunta navigatorii pentru a extinde valabilitatea certificatelor tuturor navigatorilor:

“Stimate domnule secretar general,

Având în vedere situația creată de recenta pandemie de COVID-19, există numeroși navigatori blocați la bordul navelor din cauza imposibilității înlocuirii de a fi efectuate la timp.

În aceste condiții, a-ți avea în vedere posibilitatea emiterii unui memorandum pentru extinderea validității certificatelor tuturor navigatorilor aflați în această situație cu o perioadă suplimentară de 4 luni? Această extensie ar rezolva conformitatea certificatelor lor în cazul controalelor de stat ale portului.

Trimitându-vă această propunere de analiză, se ține cont de existența unui precedent, în cadrul MSC96, când Raportul final a aprobat prelungirea termenului de intrare în conformitate cu STCW cu modificările Manilla cu o perioadă de grație de 6 luni de la 31.12. 2016 – 01.07.2017.

Vă rog să-mi permiteți să adaug că propunerea noastră actuală este în conformitate cu poziția autorității române.

Având în vedere situația de urgență creată de această pandemie, trebuie găsite soluții de urgență pentru a nu perturba buna funcționare a celui mai important motor al economiei mondiale – transportul maritim.

Al dumneavoastră,

Dr. Ing. Ovidiu Sorin Cupșa

Ambasador maritim de bunăvoință IMO”

SHARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.