Aproximativ șapte din zece români ascultă muzică în timp ce conduc, iar CD-urile sunt pe locul al treilea în topul surselor muzicale, dominat de radio, potrivit unui studiu privind obiceiurile la volan remis MEDIAFAX.

71,9% dintre șoferii români declară că ascultă frecvent muzică la volan, dance, slow și pop fiind cele mai apreciate genuri muzicale, arată un studiu realizat de OMV Data Center cu privire la obiceiurile românilor la volan.

Potrivit datelor, românii sunt nedespărțiți de muzică atunci când se află la volan: șapte din zedce (71,9%) șoferi români ascultă tot timpul muzică în timp ce conduc, în timp ce 17,6% din totalul respondenților au răspuns că ascultă muzică aproape de fiecare dată când conduc și doar 8,3% ascultă muzică ocazional. Doar 2,2% dintre respondenți au declarat că nu ascultă muzică niciodată în timp ce conduc un autovehicul.

Cele mai populare genuri muzicale ascultate la volan sunt muzica dance, muzica ușoară și cea pop (cu peste 60% dintre răspunsuri), urmate în proporții aproape egale (20-30%) de rock, house, hip-hop, muzică clasică, rap, muzică tradițională și electronică.

“Stilul de muzică preferat la volan de către șoferii din România este în concordanță cu tendința acestora de a-și personaliza mașina, de a o denumi și de a o considera un membru al familiei, o parte integrantă din universul lor cotidian. Stilul de muzică preferat în timpul condusului este o expresie firească a personalității șoferului, a preferințelor și preocupărilor sale cotidiene sau chiar a modului de relaxare practicat cel mai frecvent. E foarte probabil ca genul muzical preferat la volan să fie de fapt genul muzical ascultat în general de consumatori în timpul liber, lucru care plasează șofatul în rândul celor mai plăcute rutine – cele care creează relaxare și stare de bine”, spune psihologul Nina Paraschivescu, analizând rezultatele acestei cercetări.

Când este vorba despre sursa muzicii, în topul preferințelor șoferilor români se află radioul, variantă aleasă de aproape toți respondenții (92%). Urmează stick-urile de memorie (USB) – 37,5% și CD-urile – 29%. Topul este completat de telefonul mobil (17%), YouTube (12,2%) și aplicații muzicale mobile (5,4%).

Gusturile românilor pentru tehnologia de la sfârșitul secolului trecut se fac simțite și în faptul că mai pot fi găsite casete în torpedoul a cel mult 1,9% dintre români.

Același studiu arată că patru din zece (38,3%) șoferi români au cumpărat/ primit un nou CD în ultimele 6 luni. 28,6% dintre respondenți declară că au cumpărat/primit un CD cu muzică în ultimele trei luni, 9,8% – în ultimele 6 luni și 7,6% în ultimele 12 luni. În total, aproape jumătate dintre șoferii intervievați (46%) au cumpărat sau oferit un CD cu muzică în ultimul an, ponderea celor care nu au mai cumpărat/oferit un CD de mai bine de un an fiind aproximativ egală – 44,3%. 1 din 10 români nu a cumpărat sau primit niciodată un CD cu muzică.

Pe termen scurt, CD-urile audio încă reprezintă o opțiune pentru șoferii din România. Pe termen mediu și lung, luând în calcul avansul tehnologic al autoturismelor, sistemele multimedia bazate pe conexiune Bluetooth, Wi-fi și USB, trendul de întinerire al parcului auto din România, dezvoltarea și popularitatea aplicațiilor de streaming audio și oprirea producției de astfel de compact discuri pe continentul american, tot în vederea concentrării pe platforme online, se preconizează scăderea utilizării CD-urilor și pe piața românească, până la eliminarea lor definitivă (pe termen lung), se arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.