Deputații PMP Robert Turcescu și Marius Pașcan au inițiat un proiect legislativ prin care propun o serie de anunțuri de interes public pentru promovarea sănătății economiei românești și despre fenomenele meteorologice periculoase, care să fie difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale.

Propunerea legislativă definește comunicările necomerciale audiovizuale și stabilește formele acestora – anunțul de interes public, campania socială și apelul în scop caritabil. Se impune reglementarea comunicărilor necomerciale audiovizuale în legislația primară, Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) urmând să detalieze aceste reguli de bază în legislația secundară, potrivit expunerii de motive.

„Legea nr. 504/2002 reglementează domeniul audiovizualului, inclusiv atribuțiile Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), în calitate de garant al interesului public. Deși legea nu prevede și comunicările necomerciale audiovizuale, totuși, în Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual, CNA a reglementat acest domeniu în Secțiunea a 10-a – Campanii noncomerciale. Deoarece legiuitorul a autorizat CNA să emită aceste decizii, iar Legea nr. 504/2002 nu cuprinde nicio dispoziție cu privire la comunicările necomerciale audiovizuale (nici măcar la nivel de definiție), se impune reglementarea comunicărilor necomerciale audiovizuale în legislația primară, CNA urmând să detalieze aceste reguli de bază în legislația secundară”, adaugă inițiatorii.

Astfel, propunerea legislativă enumeră o serie de anunțuri de interes public. Aceasta introduce în sarcina tuturor furnizorilor de servicii media audiovizuale obligația de a difuza anunțurile referitoare la fenomenele hidrometeorologice periculoase, emise de Autoritatea Națională de Meteorologie și de Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor, potrivit documentului citat.

„Așa cum radiodifuzorii difuzează anunțurile de interes public care promovează un stil de viață sănătos, în mod similar, propunerea legislativă introduce un anunț de interes public care promovează sănătatea economiei românești, și anume <<Pentru sănătatea economiei naționale, cumpărați produse fabricate în România!>>. Sigur că doar aceste mesaje nu salvează economia României, dar poate fi un prim pas pragmatic”, susțin deputații PMP.

De asemenea, inițiatorii propun și introducerea unui anunț public care să vizeze problema mediului.

„Pentru că, din nefericire, problema mediului are și o cauză specifică, autohtonă, propunerea legislativă introduce și anunțul de interes public <<Pentru un mediu sănătos, învățați copiii să respecte natura!>>. Menționăm că este la latitudinea titularilor drepturilor de inițiativă în domeniul audiovizualului, cu consultarea CNA, să inițieze inclusiv completarea paletarului anunțurilor de interes public”, explică inițiatorii.

Deputații PMP concluzionează că, prin această abordare, Parlamentul are posibilitatea de a se implica direct, prin actul legislativ, în promovarea valorilor în rândul populației.

„Anunțurile de interes public definite de prezenta lege sunt următoarele:
a)anunțurile referitoare la fenomenele hidrometeorologice periculoase, emise de Autoritatea Națională de Meteorologie și de Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor;
b)anunțul <<Pentru sănătatea economiei naționale, cumpărați produse fabricate în România!>>
c)anunțul <<Pentru un mediu sănătos, învățați copiii să respecte natura!>>”, potrivit textului legislativ.

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii adiovizualului nr.504/2002 este susținută de mai mulți parlamentari PMP, fiind înregistrată la Camera Deputaților, în calitate de primă Cameră sesizată.

VIATenews
SURSĂMediafax
SHARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.