Mega-deflagrația din portul Beirut a readus în atenția autorităților din toată lumea pericolul extrem pe care îl reprezintă azotatul de amoniu și derivații săi. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a făcut inventarul acestei categorii de marfă periculoasă. “În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare/descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă. Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel:-4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând sa plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria;-17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța);-3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța). De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU. Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020”, a comunicat compania. Deci, cu totul, în prezent sunt depozitate în portul Constanța 25.952 tone de azotat, cantitate suficientă pentru a spulbera, Doamne Ferește, litoralul de pe suprafața pământului. Potrivit CNAPMC, toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri. Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale, ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice). CN APM are proceduri de monitorizare și control a operațiunilor cu mărfuri periculoase, precum și personal instruit care efectuează inspecții în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare, a mai comunicat compania. continuarea pe zin.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.