Rețeaua de socializare Twitter a anunțat marți că va lansa în Europa instrumente de monitorizare a reclamelor politice ce vor permite votanților să identifice campaniile politice cu ocazia alegerilor europarlamentare din luna mai, în contextul temerilor privind potențiale imixtiuni electorale ruse.

Rețelele de socializare, precum Twitter și Facebook, sunt presate să depună mai multe eforturi pentru a combate campaniile de dezinformare, răspândirea extremismului și propagandei. Uniunea Europeană este preocupată de presupusele imixtiuni electorale ruse în campanii electorale din mai multe țări occidentale, inclusiv SUA. Rusia a negat în mod repetat acuzațiile în acest sens.

În esență, aceste instrumente vor permite oricărui utilizator să poată vedea informații detaliate despre reclamele favorabile unui partid sau candidat, având acces inclusiv la informații despre cine a plătit pentru aceste reclame, cheltuielile cu publicitatea și publicul țintă al reclamelor.

“Politica noastră privind campaniile de publicitate politică este extinsă pentru a acoperi #EUElections2019, oferind publicului larg un strat suplimentar de informații despre cine realizează campanii de publicitate politică pe Twitter”, a se afirmă într-un mesaj postat de compania care administrează rețeaua de socializare, potrivit agenției de știri Reuters.

Potrivit unui raport al serviciilor secrete americane, din ianuarie 2017, preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, a ordonat campania de influenţare a rezultatului scrutinului prezidenţial din SUA în scopul facilitării victoriei lui Donald Trump şi în ambiţia de a submina sistemul liberal-democratic occidental.

Alegerile europarlamentare vor avea loc pe data de 26 mai, România urmând să aibă 33 de euroaleși din cei 705 de membri ai Parlamentului European.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.