Vodafone a lansat Supernet 4.5G, care reprezintă puntea între 4G și 5G și asigură o optimizare mai bună pentru video streaming, mai multă lățime de bandă și îmbunătățirea zonei de securitate, a anunțat marți, în cadrul unei conferințe de presă, Murielle Lorilloux, director general Vodafone România.

„Supernet a devenit Supernet 4.5G, ceea ce înseamnă că a căpătat funcționalități foarte avansate care vin din zona 5G, astfel creăm legătura între ceea ce numeam 4G și setul de funcționalități avansate care sunt așteptate de la 5G”, a explicat Cătălin Buliga, director de tehnologie al Vodafone.

„Când vorbim de Supernet, vorbim de trei mari piloni: optimizarea, zona de securitate și lățimea de bandă – câți clienți pot beneficia simultan de aceeași bandă. Toate aceste optimizări vin în zona de core network. În zona de core network, dacă ne uităm la 4G versus 5G, 5G vine cu elemente noi din aria virtualizării elementelor de core, ceea ce îți permite o flexibilitate mai mare în dirijarea traficului și, implicit, în optimizarea experiențelor utilizatorului și decuplarea funcțiilor din core network de hard-ul pe care stăteau. (…) În final, pentru client înseamnă o optimizare mult mai bună a traficului de streaming și a traficului de date”, a adăugat Buliga.

Supernet 4.5G va atinge viteze comerciale de 800 Mbps, a arătat Buliga.

În ceea ce privește zona de siguranță, Vodafone a introdus criptarea datelor pentru traficul de 4G. „Comparativ cu anul trecut, acum am introdus și criptarea datelor pentru traficul de 4G și, în combinație cu elementele existente, aduce un plus valoarea și un plus siguranță pentru client. Azi, Supernet blochează zilnic 2,8 milioane de site-uri în materie de virus și protejăm, în medie, 1,3 milioane de conexiuni de date, zilnic”, a spus Buliga.

În materie de Internet of Things, dacă în 2014 erau puțin peste 5.000 de miliarde de conexiuni, în 2020 sunt așteptate să fie peste 15.000 de miliarde de conexiuni, iar în 2024, numărul de conexiuni este prognozat să ajungă la 30.000 de miliarde de conexiuni, susține Andrea Rossini, director consumer business unit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.